Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ "Birds Οver European Skies"
Nextus / Learning by docs- Mαθαίνοντας με τα ντοκιμαντέρ
Nextus / Learning by docs- Mαθαίνοντας με τα ντοκιμαντέρ
"ΑΙΘΙΟΠΙΑ: ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΣΚΟΝΗΣ" – Έκθεση φωτογραφίας
…εξ αποστάσεως…  Έκθεση φωτογραφίας των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου  των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη
…εξ αποστάσεως… Έκθεση φωτογραφίας των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη
Τα Εκπαιδευτήρια Βασιλειάδη στα δέκα καλύτερα σχολεία σε διεθνή διοργάνωση αγώνων σκάκι
Τα Εκπαιδευτήρια Βασιλειάδη στα δέκα καλύτερα σχολεία σε διεθνή διοργάνωση αγώνων σκάκι
Οι ιστορίες συμβαίνουν σε αυτούς που μπορούν να τις αφηγηθούν
Οι ιστορίες συμβαίνουν σε αυτούς που μπορούν να τις αφηγηθούν
Εξετάσεις Χορήγησης Υποτροφιών 2021 - Ανακοίνωση
Εξετάσεις Χορήγησης Υποτροφιών 2021 - Ανακοίνωση
Συναντήσεις πολιτισμού - Θέατρο και Κινηματογράφος
Συναντήσεις πολιτισμού - Θέατρο και Κινηματογράφος
Συναντήσεις πολιτισμού - Μουσική και Τραγούδι
Συναντήσεις πολιτισμού - Μουσική και Τραγούδι
Πρόκριση της Σκακιστικής Ομάδας των Εκπ. Βασιλειάδη στα 30 καλύτερα σχολεία του κόσμου!
Πρόκριση της Σκακιστικής Ομάδας των Εκπ. Βασιλειάδη στα 30 καλύτερα σχολεία του κόσμου!
Συνέχεια διακρίσεων στο Σχολικό Σκάκι
Συνέχεια διακρίσεων στο Σχολικό Σκάκι
Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου
Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου
Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+ "Birds Οver European Skies" πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο εκπαιδευτικό ίδρυμα Troskunai Kazys Inciura Gymnasium, στην περιοχή Anykščiai της Λιθουανίας, από τις 6 έως τις 10 Οκτωβρίου 2021.

Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από σχολεία της Ρουμανίας, της Πορτογαλίας, της Πολωνίας, της Ιταλίας, της Τουρκίας και δύο σχολείων της Ελλάδας, του 5ου Γυμνασίου Μυτιλήνης και των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη, που παίρνουν μέρος στο πρόγραμμα. Στις συναντήσεις συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν η στρατηγική και το χρονοδιάγραμμα για τη δημιουργία του άτλαντα παρουσίασης 300 περίπου ειδών πτηνών της Ευρώπης. Η συνάντηση έκλεισε με πολιτιστική περιήγηση στην πρωτεύουσα της Λιθουανίας, Βίλνιους.

Nextus / Learning by docs- Mαθαίνοντας με τα ντοκιμαντέρ

Την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2021, στη βιβλιοθήκη των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη, η κ. Ειρήνη Δελιδάκη, υποψήφιος διδάκτωρ πολιτισμικής τεχνολογίας & μουσειοπαιδαγωγός της ομάδας εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, παρουσίασε σε μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων το εργαστήριο κινηματογραφικής παιδείας “Nextus/Learning By Docs – Μαθαίνοντας με τα ντοκιμαντέρ”.

 Το εργαστήριο εστιάζει στη μελέτη καίριων ιστορικών, κοινωνικών και διαχρονικών θεμάτων μέσα από μοναδικά ντοκιμαντέρ της παγκόσμιας φιλμογραφίας και θα υλοποιηθεί από την εκπαιδευτική ομάδα του Μουσείου Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (Δ/νση Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης). Η δράση πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Learning By Docs, που υλοποιείται σε συνεργασία με τα εκπαιδευτικά τμήματα των DocsBarcelona και DOK.fest Munich, με χρηματοδότηση του προγράμματος Creative Europe – Media.

Τα παιδιά συνομίλησαν με συμμαθητές τους από σχολεία της Βαρκελώνης και του Μονάχου, ενώ είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν ολιγόλεπτα ντοκιμαντέρ για τη Γερμανική Κατοχή στην Ελλάδα.

Η πλατφόρμα δίνει τη δυνατότητα στους καθηγητές και μαθητές του σχολείου μας να αξιοποιήσουν τα ντοκιμαντέρ για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

 Το σχολείο μας φιλοξενεί την έκθεση φωτογραφίας της Αθηνάς Πέρκα, με τίτλο "ΑΙΘΙΟΠΙΑ: ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΗΣ ΣΚΟΝΗΣ". Πρόκειται για υλικό από δύο ταξίδια της φωτογράφου στην περιοχή του ποταμού Όμο της Αιθιοπίας.

Οι μαθητές μας στο διάστημα 4 - 25 Οκτωβρίου θα γνωρίσουν μέσα από τον φωτογραφικό φακό σκηνές από τις ζωή φυλών που αντιστέκονται στον πολιτισμό και επιβιώνουν μέσα σε ένα άνυδρο περιβάλλον, διατηρώντας τις δικές τους αρχέγονες παραδόσεις.

…εξ αποστάσεως…  Έκθεση φωτογραφίας των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου  των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη

 

 Η περίοδος που πέρασε σίγουρα μας άλλαξε ως ανθρώπους. Βιώσαμε όλοι μας πρωτόγνωρες καταστάσεις, αναγκαστήκαμε να θυσιάσουμε κομμάτια του εαυτού μας, βαλθήκαμε να ζήσουμε κάτω από σκληρά μεν, απαραίτητα δε μέτρα. Όλα αυτά για την αντιμετώπιση ενός ύπουλου και καταστροφικού εχθρού. Καταβάλαμε μεγάλη προσπάθεια και κόπο για να πετύχουμε τον στόχο μας, του οποίου η ευόδωση μετά από αγώνα, συνέπεια, συνεργασία και αποφασιστικότητα θεωρούμε ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο.

«…εξ αποστάσεως…»είναι ο τίτλοςτης έκθεσης φωτογραφίας που διοργανώνουμε  οι μαθητές της Γ΄ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη με τη βοήθεια και τον συντονισμό των καθηγητών μας.

Με μέσο τον φωτογραφικό φακό και την πένα, θέλουμε να αποτυπώσουμε τις στιγμές που περάσαμε την περίοδο του εγκλεισμού και να ανοίξουμε σε εσάς το παράθυρο του ψυχικού μας κόσμου. Καταθέτουμε τους προβληματισμούς και τις σκέψεις μας, εκθέτουμε τον ίδιο μας τον εαυτό και την προσωπικότητά μας, περιγράφουμε την καθημερινότητα που ζήσαμε μαζί με τους οικείους μας.

Ελπίζουμε φωτογραφίες και κείμενα να σας κάνουν να δείτε τη νέα πραγματικότητα από τη δική μας ματιά και ευχόμαστε ταυτόχρονα τη συντομότερη δυνατή επαναφορά της ζωής στην κανονικότητα.

Τα Εκπαιδευτήρια Βασιλειάδη στα δέκα καλύτερα σχολεία σε διεθνή διοργάνωση αγώνων σκάκι

Ξεκινώντας στις 8 Φεβρουαρίου και συνεχίζοντας μέχρι τις 2 Ιουνίου 2021 αυτό το απίθανο διαδικτυακό ταξίδι ανά τις Ηπείρους, ποιος θα πίστευε ότι ένα σχολείο από τη μικρή Ελλάδα, θα περνούσε όλους τους σκοπέλους που βρέθηκαν στο δρόμο του;

Ποιος θα μπορούσε να προβλέψει ότι με 18 νίκες στους 18 αγώνες που έδωσε με σχολεία από την Κολομβία μέχρι την Κίνα, θα κατατάσσονταν στα 10 καλύτερα σχολεία παγκοσμίως;  Ποιος θα μπορούσε να ονειρευτεί ότι η ομάδα των μικρών σκακιστών μας θα βρίσκεται ανάμεσα σ’ αυτά τα 10 καλύτερα σχολεία που καλούνται από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου 2021, να αγωνιστούν αναμεταξύ τους, σε μια γιορτή για το σκάκι, δια ζώσης πλέον, στο Dubai των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, με σκοπό την προώθηση του αθλήματος και την ανάδειξη του Παγκόσμιου πρωταθλητή;

Εκτός της αγωνιστικής αναγνώρισης, της απόκτησης αυτοπεποίθησης, αλλά και του σεβασμού των αντιπάλων, οι μαθητές κέρδισαν απίστευτες πολιτισμικές και εθιμικές εμπειρίες μελετώντας διαφορετικούς πολιτισμούς, διαφορετικούς τρόπους σκέψης και αντιδράσεις συνομηλίκων τους, από όλες τις ηπείρους.

Τα ονόματα των μαθητών της ομάδας των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη είναι πλέον γνωστά σε όλα τα μεγάλα πανεπιστήμια -κολλέγια-δορυφόροι των οποίων συμμετείχαν στη διοργάνωση- με ό,τι αυτό μπορεί να προμηνύει για το μέλλον των παιδιών αυτών.

Καλή προετοιμασία, καλό ταξίδι και με τις ευχές όλων, να βρεθεί η ομάδα σε ένα από τα 6 βάθρα των τελικών.

H ομάδα αποτελείται από τους μαθητές:

ΓΑΒΡΙΗΛ ΟΔΥΣΣΕΑΣ                             Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΑΜΨΩΝΟΓΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ                    Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΤΣΟΥΧΝΙΚΑΣ ΟΡΕΣΤΗΣ                         Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΤΟΪΜΕΝΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ                   Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΚΑΡΑΜΙΧΟΣ ΜΙΧΑΛΗΣ                          Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΜΑΓΚΑΛΑΚΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ                     Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ                    Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΤΣΟΥΧΝΙΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ                           Β΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

Διαβάστε περισσότερα για τη συγκεκριμένη διοργάνωση εδώ: World Online School CHESS TOURNAMENT.

 

Οι ιστορίες συμβαίνουν σε αυτούς που μπορούν να τις αφηγηθούν

Ο «Συνδετήρας» κατάφερε να συνδέσει «10+1 πρόσωπα», που αφηγήθηκαν μία ενδιαφέρουσα ιστορία. Ο Πέτρος Κόττης, ο Στέργιος Γκόγκος, η Αλεξάνδρα Φεφοπούλου, η Μαρία Πετρίδου, ο Χρήστος Δημητρίου, ο Τάκης Πετρόπουλος, ο Στέλιος Μαλακόπουλος, ο Ηλίας Μάστορας, ο Κυριάκος Ιωσηφίδης, η Μαριάννα Πέππα και ο Σάκης Δημόπουλος αφηγήθηκαν την ιστορία τους στη δημοσιογραφική ομάδα των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη.

Οι συναντήσεις μας γίνονταν εκείνα τα Σάββατα, που η πανδημία τα έκανε να φαίνονται απλή προέκταση της εβδομάδας. Οι ιστορίες ακούστηκαν μέσω της οθόνης, που η πανδημία την έκανε να φαίνεται προέκταση της ζωής μας. Άνθρωποι μας ταξίδεψαν εκεί, όπου δε χρειαζόταν κανένας κωδικός μετακίνησης. Και τώρα που ο «Συνδετήρας» πήρε την τελική του μορφή, τον αφήνουμε από τα δικά μας χέρια σε όσους θα σκύψουν στις σελίδες του και θα ακούσουν όσα «10+1 πρόσωπα» μοιράστηκαν μαζί μας.

Για τον Συνδετήρα, πατήστε εδώ https://issuu.com/theocharidafni/docs/syndetiras2021

Εξετάσεις Χορήγησης Υποτροφιών 2021 - Ανακοίνωση

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Λόγω του αυξημένου αριθμού δηλώσεων συμμετοχής στις εξετάσεις υποτροφιών για την Α' γυμνασίου της επόμενης σχολικής χρονιάς, από Πέμπτη 20/5 και μετά, δεν θα δεχόμαστε άλλες δηλώσεις συμμετοχής.
Λόγω των πολύ ιδιαίτερων υγειονομικών συνθηκών που υπάρχουν, θεωρούμε αναγκαίο τα παιδιά να κάθονται αραιά, με αποστάσεις μεταξύ τους, και έχουμε ήδη καλύψει τις δυνατότητες εξυπηρέτησης στους διαθέσιμους χώρους μας.
Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας.

Μετά και από την οριστική επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων, σας ενημερώνουμε ότι οι  εξετάσεις υποτροφιών του σχολείου μας, για τα παιδιά που θα φοιτήσουν στην α' γυμνασίου την επόμενη σχολική χρονιά, θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 9 Ιουνίου και ώρες 5:00 με 9:15 το απόγευμα (1 κύκλος 5:00-7:00 και 2ος κύκλος 7:15-9:15).

Λόγω των πολύ ιδιαίτερων υγειονομικών συνθηκών που υπάρχουν θα θέλαμε απαραίτητα την συνεργασία σας στα παρακάτω:

  • Επιβεβαιώστε στο e-mail της γραμματείας του σχολείου nerou@vas.edu.gr ή τηλεφωνικά τη σίγουρη πρόθεση για συμμετοχή του παιδιού σας στις εξετάσεις. Είναι εντελώς απαραίτητο για την προετοιμασία μας να ξέρουμε φέτος τον ακριβή αριθμό των παιδιών που θα συμμετάσχουν στις εξετάσεις. Γι’ αυτό και την απουσία επιβεβαίωσης θα τη θεωρήσουμε ως δήλωση μη προσέλευσης στις εξετάσεις.

  • Οι γονείς και οι συνοδοί των παιδιών θα φέρουν τα παιδιά ένα τέταρτο πριν την προγραμματισμένη έναρξη των εξετάσεων (δηλαδή στις 4:45μμ) και θα τα αφήνουν στην εξωτερική πύλη του σχολείου, όπου και θα τα παραλαμβάνει συνοδός από το προσωπικό του σχολείου. Τα παιδιά θα μπαίνουν απευθείας στις αίθουσες εξέτασης.

  • Στην πύλη του σχολείου τα παιδιά θα δείχνουν το έντυπο του αρνητικού self test που θα έχουν χρησιμοποιήσει για να πάνε στο σχολείο τους τη Δευτέρα 7 Ιουνίου.

  • Στην πύλη του σχολείου θα κάνουμε επαλήθευση του ονόματος του μαθητή και του τηλεφώνου επικοινωνίας με τον συνοδό του και ακολούθως ο συνοδός θα αποχωρεί και θα επιστρέφει μετά τις 8:20μμ για την παραλαβή του παιδιού, στην εξωτερική πύλη του σχολείου και πάλι.

  • Οι διαδικασίες εισόδου και εξόδου των μαθητών στην εξωτερική πύλη είναι καλό να είναι όσο πιο σύντομες γίνεται για την αποφυγή συνωστισμού.

  • Τα παιδιά πρέπει να έχουν το δικά τους στυλό, μολύβια, νεράκια ή χυμούς, καθώς το κυλικείο του σχολείου θα παραμείνει κλειστό.

  • Αντισηπτικά υγρά θα υπάρχουν σε κάθε αίθουσα, αλλά καλό είναι τα παιδιά να έχουν και μικρά δικά τους ή (και) αντισηπτικά μαντηλάκια.

  • Η χρήση μάσκας από τα παιδιά και από το προσωπικό του σχολείου είναι υποχρεωτική.

  • Ο προγραμματισμός μας είναι να υπάρχουν λιγότερα από 10 παιδιά ανά αίθουσα.

  • Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν με καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χρονιές, μια βδομάδα μετά τις εξετάσεις, δηλαδή από το πρωί της Πέμπτης 17 Ιουνίου και μετά.

  • Επειδή το σχολείο μας θα είναι κέντρο εξέτασης πανελλαδικών μαθημάτων, θα παρακαλούσαμε την Παρασκευή 18 καθώς και την Τρίτη 22 Ιουνίου πιθανά τηλεφωνήματα σχετικά με τα αποτελέσματα των εξετάσεων των υποτροφιών να γίνονται από τις 1:00 το μεσημέρι και μετά.

  • Τέλος, όπως και τα τελευταία χρόνια, τα αποτελέσματα δεν θα αναρτηθούν ονομαστικά, αλλά με μοναδικούς κωδικούς στη θέση του ονόματος. Οι κωδικοί θα δοθούν στους μαθητές και στους συνοδούς τους κατά την προσέλευσή τους στο σχολείο. Αν ενημερωθείτε για τα αποτελέσματα τηλεφωνικά, πάλι θα χρειάζεται να αναφέρετε τον κωδικό που θα σας έχει δοθεί.

 

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη συνεργασία σας και ευχόμαστε καλή επιτυχία στους μαθητές που θα συμμετάσχουν.

Συναντήσεις πολιτισμού - Θέατρο και Κινηματογράφος

Τη φετινή σχολική χρονιά, με τις ιδιομορφίες που επέφεραν τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δημιουργήθηκε ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον, το οποίο εντούτοις έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να έρθουν σε επαφή μέσω διαδικτύου με εξέχουσες προσωπικότητες από διάφορους χώρους της τέχνης και του πολιτισμού.

Οι μαθητές μας είχαν τη δυνατότητα να ακούσουν, να ρωτήσουν και να αφουγκραστούν τις σκέψεις και τις ανησυχίες τριών εξεχουσών προσωπικοτήτων του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης, τον κ. Γιάννη Ζουγανέλη, τον κ. Τάσο Μπουλμέτη και τον κ. Χ. Τζωρτζάκη.

«Μπείτε στην «ξεχωριστικότητα» και όχι στη σύγκριση, αγαπήστε τον εαυτό σας, απαιτήστε από τη ζωή», είναι λίγα από τα λόγια του ευγενούς, ακέραιου και βαθιά σκεπτόμενου κ. Γιάννη Ζουγανέλη.

Ο κ. Τάσος Μπουλμέτης μας μίλησε για τη μόρφωση, την προσφυγιά, την αλήθεια και το ψέμα του κινηματογραφικού φακού και της ζωής. «Ο λόγος και η μόρφωση προσδιορίζουν την εικόνα. Άνθρωπος που δε διαβάζει και απλά σερφάρει, ας μην έχει καμία αυταπάτη, ότι είναι αμόρφωτος», ισχυρίστηκε.

Ο κ. Χάρης Τζωρτζάκης, ένας νέος άνθρωπος με ξεκάθαρες απόψεις και προσιτό λόγο, μας μίλησε για την εξουσία, την ευαισθησία των ανθρώπων και πώς αυτή ερμηνεύεται σήμερα. Προέτρεψε τους νέους να μη φοβούνται, να μοιράζονται με άτομα που εμπιστεύονται ό, τι έχουν δει ή βιώσει, αυτό που τους ανησυχεί.

Ευχαριστούμε τους εκλεκτούς καλεσμένους μας. Ο λόγος και η ευγένειά τους σίγουρο μάθημα ζωής και αποτύπωμα στις σκέψεις των νέων ανθρώπων.

Συναντήσεις πολιτισμού - Μουσική και Τραγούδι

Τη φετινή σχολική χρονιά, με τις ιδιομορφίες που επέφεραν τα περιοριστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δημιουργήθηκε ένα ιδιαίτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον, το οποίο εντούτοις έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές μας να έρθουν σε επαφή μέσω διαδικτύου με εξέχουσες προσωπικότητες από διάφορους χώρους της τέχνης και του πολιτισμού.

Από τον χώρο του Τραγουδιού, το Σχολείο μας είχε τη χαρά και τη τιμή να φιλοξενήσει τους εκλεκτούς ερμηνευτές, τραγουδοποιούς, μουσικούς και συνθέτες, Μιλτιάδη Πασχαλίδη, Δημήτρη Ζερβουδάκη, Χρήστο Γαλιλαία και Γιάννη Κούτρα.

Ο κ. Μιλτιάδης Πασχαλίδης μίλησε με τη γλώσσα των εφήβων, προσιτός και χωρίς αναστολές. Μίλησε για τον έρωτα, τη δημοτική μουσική που αποτελεί πηγή έμπνευσης για αυτόν, την Αριστερά, μας ερμήνευσε στίχους του, θυμήθηκε ιστορίες με τον Θάνο Μικρούτσικο και δήλωσε «… Αριστερός, αλλά μέρος του συστήματος».

Ο κ. Δημήτρης Ζερβουδάκης χαρακτήρισε τη Τέχνη «θεάρεστη κατάσταση ζωής…». Μας μίλησε για τα όνειρα των νέων και τις «δικές τους θάλασσες» και ολοκλήρωσε τη συνάντησή μας τραγουδώντας Καββαδία, γεμάτος ευδαιμονία.

Ο κ. Χρήστος Γαλιλαίας απευθύνθηκε στα παιδιά με απλό και σύγχρονο λόγο μιλώντας για το τρόπο λειτουργίας των Πανεπιστημίων, της Τέχνης και της κουλτούρας στις Η.Π.Α. «Η κλασική μουσική πρέπει να απευθύνεται σε όλο το κόσμο», ισχυρίστηκε και εξήρε τον ρόλο της οικογένειας στην πνευματική ανάπτυξη των παιδιών.

Ο κ. Γιάννης Κούτρας, ένας ερμηνευτής και άνθρωπος παλιάς κοπής, μας ταξίδεψε «πάνω στο φτερό του καρχαρία…». Μας παρότρυνε να κυνηγάμε το αδύνατο, να οδηγούμαστε στη φυγή, στο ταξίδι «…μόνο έτσι η πιο όμορφη θάλασσα θα έρθει κοντά, ακόμα κι αν αυτή τη στιγμή φαίνεται μακριά στον ορίζοντα…».

Ευχαριστούμε όλους τους καλεσμένους μας. Ήταν οι συναντήσεις μαζί τους απολαυστικές, οι ερωτήσεις και το ενδιαφέρον των παιδιών μεγάλο, τα λόγια και οι έννοιες, εμπειρίες αληθινά μοναδικές στη συνείδηση των εφήβων.

Πρόκριση της Σκακιστικής Ομάδας των Εκπ. Βασιλειάδη στα 30 καλύτερα σχολεία του κόσμου!

Η συγκλονιστική πορεία της σκακιστικής ομάδας του σχολείου μας εδώ και 2 ½ μήνες, με 14 νίκες σε 14 αγώνες, μας έφερε στην ημιτελική φάση, στα 30 καλύτερα σχολεία από τα 280 που ξεκίνησαν το Παγκόσμιο Μαθητικό Πρωτάθλημα Σκάκι 2020-21.

Από την ημιτελική φάση θα προκριθούν τα 10 καλύτερα σχολεία για την τελική φάση, που θα πραγματοποιηθεί διά ζώσης, για 14 μέρες στοDubaiτων Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, τέλη Νοεμβρίου με αρχές Δεκεμβρίου 2021.

Ένα μεγάλο μπράβο στην ομάδα μας, που αποτελείται από τους μαθητές:

Γαβριήλ Οδυσσέας            Α’ Λυκείου

Σαμψώνογλου Βασίλης    Α’ Λυκείου

Τσουχνικάς Ορέστης         Α’ Λυκείου

Στοϊμενίδης Δημήτρης     Γ’ Γυμνασίου

Μαγκαλάκης Στέφανος    Β’ Γυμνασίου

Καραμίχος Μιχάλης          Β’ Γυμνασίου

Σιουτόπουλος Χρήστος    Β’ Γυμνασίου

Τσουχνικάς Γιώργος         Β’ Γυμνασίου

 

Ευχόμαστε ολόψυχα καλή συνέχεια.

 

Συνέχεια διακρίσεων στο Σχολικό Σκάκι

 Το Σαββατοκύριακο 27 και 28 Μαρτίου 2021, πραγματοποιήθηκε το Πανελλήνιο Ομαδικό Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι.

Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε με τρεις ομάδες, δύο στο Γυμνάσιο και μία στο Λύκειο. Η πρώτη ομάδα Γυμνασίου αποτελούμενη από τους Στοϊμενίδη Δημήτρη, Μαγκαλάκη Στέφανο, Καραμίχο Μιχάληκαι Καβακοπούλου Ιουλιάνα στέφθηκε Πρωταθλήτρια Ελλάδας καταλαμβάνοντας την 1η θέση. Η δεύτερη ομάδα Γυμνασίου αποτελούμενη από τους Τσουχνικά Γιώργο, Σιουτόπουλο Χρήστο, Κατσιμάνη Δημήτρη και Τερζίδη Ναταλία κατέλαβε την 3η θέση.

Είναι η πρώτη φορά που ανάμεσα σε 32 σχολεία, δύο ομάδες από το ίδιο σχολείο ανεβαίνουν στο βάθρο. Η ομάδα του Λυκείου, αποτελούμενη από τους Γαβριήλ Οδυσσέα, Γαβριηλίδη Ορέστη, Τσουχνικά Ορέστη, Νικολάκη Δήμητρα, Σαμψώνογλου Βασίλη και Λαγογιάννη Νίλη κατέλαβε τη 2η θέση. 3 ομάδες - 3 κύπελλα. Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά.

 

Από αύριο ξεκινάει η προσπάθεια της μικτής ομάδας γυμνασίου-λυκείου να καταλάβει μια όσο γίνεται πιο τιμητική θέση, ανάμεσα στα 120 καλύτερα σχολεία του κόσμου, που έχει προκριθεί. Αντιμετωπίζει σχολεία κολοσσούς στο μαθητικό σκάκι, όπως τα Ινδικά, των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, τους προθαλάμους των πανεπιστημίων Hopkins, Μ.Ι.T., Sorbonne, Cambridge, Lomonosov, κ.α. Καλή επιτυχία στα παιδιά μας. Η μικτή ομάδα γυμνασίου - λυκείου αποτελείται από τους Γαβριήλ Οδυσσέα, Μαγκαλάκη ΣτέφανοΣτοϊμενίδη Δημήτρη, Τσουχνικά Ορέστη, Καραμίχο Μιχάλη, Σαμψώνογλου Βασίλη, Τσουχνικά Γιώργο και Σιουτόπουλο Χρήστο.

 

 

Εκδήλωση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου

Την Τρίτη 23 Μαρτίου 2021 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή εκδήλωση με τους μαθητές του Λυκείου και καλεσμένο τον τον Δρ. Ιστορίας του ΑΠΘ, Χατζηαναστασίου Τάσο και με θέμα τα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821. Ο κύριος Χατζηαναστασίου προσέγγισε το ζήτημα μέσα από τις ερωτήσεις που του υπέβαλλαν οι μαθητές μας, αλλά και από τις απορίες που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε την εκδήλωση πατώντας σε αυτόν τον σύνδεσμο.

https://www.youtube.com/watch?v=eWuh-nSkm4o 

Ο Τάσος Χατζηαναστασίου γεννήθηκε στη Λευκωσία της Κύπρου το 1965. Σπούδασε Ιστορία και Φιλοσοφία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Το 1965 υποστήριξε τη διδακτορική του διατριβή με θέμα: « Ένοπλες ομάδες αντίστασης κατά της βουλγαρικής Κατοχής της Ανατ. Μακεδονίας και της Δυτ. Θράκης, 1941-1944», το «Αντάρτες και Καπετάνιοι, Η εθνική αντίσταση κατά της βουλγαρικής κατοχής της Ανατ. Μακεδονίας και της Θράκης, 1942-1944» ενώ, ειδικά για τα γεγονότα της Δράμας, έχει συγγράψει μαζί με τον Δ. Πασχαλίδη, τη μονογραφία «Τα γεγονότα της Δράμας Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 1941, εξέγερση ή προβοκάτσια;», που το 2004 τιμήθηκε με το βραβείο της Ακαδημίας Αθηνών. Άλλα έργα του: «Το Ηφαίστειο του Αίμου, τα Βαλκάνια μετά τον Ψυχρό Πόλεμο» (1992), «Το άλλο σχολείο, πρόταση για μια παιδεία χωρίς αποκλεισμούς από την εμπειρία διδασκαλίας στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση» (2001), «Το σύμπλεγμα της ήττας, Κύπρος και Μεταπολίτευση» (2004) και «Το σχολείο είναι γυρισμένο ανάποδα, Η γλωσσική διδασκαλία στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και τα κείμενα των μαθητών της» (2011). Το 2020 κυκλοφόρησε το τελευταίο του βιβλίο, σε συνεργασία με την κ. Κασιμάτη Μαρία, «Πολεμώντας το ΄21. Οι σημαντικότερες συγκρούσεις του Αγώνα της Ανεξαρτησίας στην στεριά και τη θάλασσα, μέσα από τις πηγές». Επίσης, έχει μεταφράσει από τα ισπανικά την ομιλία του Τσε Γκεβάρα στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το 1964 με τίτλο: «Πατρίδα ή θάνατος» καθώς και το «Μανιφέστο της Καρθαγένης» του Σιμόν Μπολίβαρ. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, του Παλέρμου και της Κύπρου. Από το 2009 ζει και εργάζεται ως φιλόλογος στο Ναύπλιο.

Επιστολή των μαθητικών συμβουλίων των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη στον Υπουργό Παιδείας

Κύριε υπουργέ,
Θα θέλαμε να αφιερώσετε λίγο από τον πολύτιμο χρόνο σας για να ασχοληθείτε και με τα δικά μας ιδιαίτερα αιτήματα, όπως αυτά εκφράζονται στη συγκεκριμένη επιστολή και σας ευχαριστούμε προκαταβολικά γι’ αυτό.
Με αφορμή τη θέση ότι οι πολίτες - και πόσο μάλλον οι νέοι - οφείλουν να διεκδικούν μια πιο ενεργή συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων, θεωρήσαμε σημαντικό να σας στείλουμε μια επιστολή που περιλαμβάνει τα δύο πάγια αιτήματά μας, που είναι η παροχή δωρεάν σχολικών βιβλίων και η χορήγηση μειωμένου κομίστρου (και) στους μαθητές των ιδιωτικών σχολείων. Και τα δύο αιτήματα έχουν ποικίλες παραμέτρους.

Αρχικά σε ό,τι αφορά στο οικονομικό σκέλος, οι οικογένειες μας έχουν πληγεί και αυτές σε ένα σημείο από τις επιπτώσεις της γενικευμένης κρίσης. Θέλουμε να τονίσουμε πως, ως μαθητές ιδιωτικών σχολείων, απαλλάσσουμε το κράτος από τα έξοδα φοίτησής μας και ταυτόχρονα το ενισχύουμε οικονομικά, αφού ένα ποσοστό των διδάκτρων μας οδηγείται σε αυτό με την μορφή παράβολου. Η πολιτεία από την άλλη, δεν μας ανταποδίδει τις ανάλογες παροχές παρά την έμμεση αλλά και άμεση οικονομική στήριξη των οικογενειών μας προς αυτήν ακόμα και σε τέτοιες δύσκολες συνθήκες. Είναι σημαντικό, επίσης, να σημειωθεί ότι το ολοκληρωμένο πακέτο αγοράς των βιβλίων μιας τάξης ξεπερνά τα 50 ευρώ και παράλληλα οι τιμές των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς διαρκώς αυξάνονται, με αποτέλεσμα να διογκώνονται τα έξοδά μας.
Στο ηθικό επίπεδο, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως η απόφαση, σύμφωνα με την οποία εξαιρούμαστε ως μαθητές ιδιωτικών σχολείων από την χορήγηση μειωμένου κομίστρου για τις μετακινήσεις, δεν είναι κάποια δημοκρατικά ψηφισμένη νομοθεσία, αλλά ένα βασιλικό διάταγμα που έχει εκδοθεί εν μέσω χούντας. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το βασιλικό διάταγμα (306/1973 και την υπ’ αριθμόν 99/1990 πράξη του υπουργικού συμβουλίου). Πιστεύουμε, λοιπόν, πως σε μια αναπτυγμένη δημοκρατικά κοινωνία δεν υπάρχει χώρος για την εφαρμογή καθαρά χουντικών αποφάσεων, αφού δεν στηρίζονται στη λαϊκή βούληση. Ταυτόχρονα όμως, ακόμη και οι συνήθειες του σημερινού μαθητή, όσον αφορά τις μετακινήσεις του, διαφέρουν κατά πολύ από εκείνες του μαθητή του 1973 - έτος «ψήφισης ή επιβολής» του συγκεκριμένου διατάγματος. Τόσο οι μαθητές ιδιωτικών σχολείων ήταν αρκετά λιγότεροι, όσο και η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς πολύ πιο περιορισμένη. Ο σύγχρονος μαθητής τα χρησιμοποιεί για να καλύψει τις εξωσχολικές του δραστηριότητες και του είναι αναγκαία για να ικανοποιήσει τις μεταφορικές του ανάγκες.
Τέλος, μέσω των δύο συγκεκριμένων εξαιρέσεων – διακρίσεων γίνεται μια πρωτοφανής διάκριση ανάμεσα στους μαθητές της ιδιωτικής και της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πολιτεία διαχωρίζει τους μαθητές παρέχοντάς τους διαφορετικές υπηρεσίες και παροχές προσβάλλοντας έτσι την δημοκρατική δομή και λειτουργία της. Αναμφίβολα, η κάθε είδους διαφοροποίηση στην αντιμετώπιση των μελών μιας κοινωνίας εγκυμονεί πολλούς κινδύνους, οι οποίοι έχουν καταστροφικές συνέπειες ιδίως στις μικρότερες ηλικίες. Επίσης, όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, τα κριτήρια χορήγησης μειωμένου κομίστρου και δωρεάν παροχής σχολικών βιβλίων είναι –και πρέπει να είναι- κατά βάση εκπαιδευτικά και ηλικιακά και σε καμία περίπτωση δεν έχουν να κάνουν με την δημόσια ή ιδιωτική φοίτηση κάποιου ή με την εικαζόμενη οικονομική του ευχέρεια.
Κλείνοντας θέλουμε να επισημάνουμε ότι το επίκεντρο της επιστολής μας δεν είναι το οικονομικό πλαίσιο του αιτήματός μας αλλά περισσότερο οι ηθικές και κοινωνικές συνέπειες που επακολουθούν, καθώς όλοι ξέρουμε τις επιζήμιες επιπτώσεις που μπορούν να επέλθουν μέσα από τους διαχωρισμούς και τις διακρίσεις ακόμη και σε μια προοδευτική κοινωνία.
Σας ευχαριστούμε για άλλη μια φορά για το πολύτιμο χρόνο που αφιερώσατε στην επιστολή μας και σας καλούμε να αποκαταστήσετε αυτήν την -τουλάχιστον κατά τη γνώμη μας- κοινωνική αδικία.
Μαθητικά συμβούλια Γυμνασίου και Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων Βασιλειάδη.[clear]

Επικοινωνήστε μαζί μας

Εκπαιδευτήρια Βασιλειάδη
12χλμ Θεσ/νίκης - Μουδανιών
Τ.Θ.: 60408, 57001 Θέρμη
Θεσσαλονίκη
T: +30 2310 475958-9
F: +30 2310 489002
E: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Blogs Καθηγητών